Dag 3, dinsdag 3 juni 2014

Minneapolis – Sioux Falls
KOA Sioux Falls $ 37,44
Max. Temperatuur 23°C
Gereden 204,5 mijl = 328,31 km (totaal 328,31 km)
Benzine $ ()

Om 6.00 uur worden we allebei wakker. We hebben heerlijk geslapen, de bedden zijn erg goed. Om 9.00 uur vertrekt de bus die ons vanaf het vliegveld naar Winnebago Industries in Forest City zal brengen. Tijd genoeg dus.
Ik ga lekker douchen en werk daarna het verslag bij. We vergeten de tijd en om 8.00 uur hebben we nog niet ontbeten.
Terwijl ik alles inpak loopt Fred naar het restaurant en komt terug met sinaasappelsap en heerlijk verse donuts.
We haasten ons naar de lobby waar we uitchecken en wachten op de shuttlebus. We zijn niet de enige Nederlanders die naar Forest City gaan. We kunnen maar net allemaal mee.
Op het vliegveld aangekomen vinden we heel makkelijk de bus. Ik schrik van het groot aantal mensen. Ik had verwacht dat we misschien met 5 tot 8 stellen zouden zijn, maar hier staan 3 grote touringcars te wachten op meer dan 100 mensen. Wat een tegenvaller, ik heb geen zin om in een Nederlands-Duitse colonne van nationaal park naar nationaal park te rijden.
We kiezen voor de voorste bus en dat blijkt achteraf een geluk.
Onze bus is de eerste die vertrekt. Onderweg zien we alleen maar groene weilanden, af en toe een boerderij afgewisseld met een kerk. Niet één dorpje gezien.
Rond de klok van 11.00 uur komen we in Forest City aan. Tientallen nieuwe campers staan hier te wachten. Wat een machtig gezicht. IMG_3091
Bij de ingang moeten we onze naam doorgeven en dan mogen we een grote zaal in.
We nemen plaats aan een van de ronde tafels en even later komen 2 Duitse stellen bij ons zitten.
We maken een praatje en een van de mannen denkt dat wij ook Duitsers zijn, hij beweert dat we ‘accentlos Deutsch sprechen’. Tja dat krijg je als je zo dicht bij de grens woont en bent opgegroeid met Duitse TV.
Het is 13.15 uur als we de weg op gaan met heel veel informatie en een spiksplinternieuwe camper met maar 9 ½ mijl op de teller.
IMG_3093 IMG_3094
Alles ziet nieuw uit, alles ruikt nieuw, alles is nieuw.
Wat een mooie camper is dit. Hij is 8.30 meter lang en heeft een slide out. Heerlijk ruim voor ons tweetjes.
Net als wij weg rijden komt de tweede bus aan. Die moeten dus nog even wachten.
Wij zijn lekker op tijd en vertrekken richting Sioux Falls. Onderweg stoppen we bij een Walmart en slaan daar wat levensmiddelen in en kopen ook 2 campingstoelen.
We vervolgen onze weg naar Sioux Falls en omdat het pas 17.30 uur en Fred dol is op ‘appeltjes’ rijden we eerst naar een Best Buy.
Om 18.45 uur komen we bij de eerste campground aan. We komen nog een ander Nederlands stel tegen, maar verder is het er vrij rustig.
Ik pakt de koffers uit en alles krijgt een plekje in de camper. Daarna begin ik aan het verslag. Het uploaden van de foto’s lukt nog niet zo een, twee, drie dus plaats ik eerst de tekst en morgen zien we wel verder. Het is al 23.00 uur als we in bed liggen. De regen klettert op het dak, hopelijk is het morgen weer droog.

3 gedachten over “Dag 3, dinsdag 3 juni 2014

1. Zo, op pad. Wat is die reis altijd lang he? Maar nu kan de pret beginnen. Ik ben erg benieuwd naar het merk en type camper. Foto’s 🙂