Dag 12, donderdag 12 juni 2014

Moab UT – Durango CO
Lightner Creek Campground
Max. Temperatuur 30°C
Gereden 227 mijl = 365,32 km (totaal 3389,28 km)
Benzine  $ –

Vannacht was het absoluut niet koud en we hebben heerlijk geslapen.
Na het gebruikelijke ochtendritueel verlaten we om 9.20 uur de campground.
We besluiten toch maar niet naar Arches te gaan. Arches is prachtig en je kunt er niet vaak genoeg komen maar we willen de tijd nemen voor plaatsen waar we nog niet zijn geweest. We hebben absoluut geen spijt van de omweg via Moab. De route was adembenemend mooi, volgens Fred een van de hoogtepunten van deze vakantie.
We rijden nu richting Ouray en omdat de weg van Ouray naar Silverton, vanwege wegwerkzaamheden, alleen maar open is tussen 12.30 uur en 13.30 uur moeten we er op tijd zijn.
2014-06-12_12-03-19

Ook deze route is mooi, weliswaar eentonig, maar heel mooi. Onderweg voel ik me niet zo heel lekker. Ik kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van de hoogte, maar hier voel ik het heel goed. Daarbij ben ik heel kortademig en ben ik blij dat ik mijn pufjes bij me heb.
We rijden via het La Sal National Forest naar Ouray. Na nog geen uur verlaten we Utah en rijden we Colorado weer in. Meteen zie je weer de besneeuwde bergtoppen van de Rocky’s. Wat een prachtige staat is dit toch.
Deze vakantie hebben we al heel vaak tegen elkaar gezegd: ‘Wat zouden mijn vader en Jan genieten, zij zouden elke 250 meter willen stoppen om foto’s te maken.’
We komen op tijd aan in Ouray en kunnen de pass naar Silverton gewoon rijden.
We stoppen bij een viewpoint met uitzicht op een oude en verlaten mijn. De stoeltjes worden buiten gezet en we lunchen lekker in de zon. We maken de nodige foto’s en een ‘selfie’ op afstand met onze nieuwe fotocamera en de iPhone.
2014-06-12_13-42-00Dit is genieten met een grote G!
Als we in Silverton aankomen ben ik helemaal gaar. Onderweg ben ik al eens ingedut en nu ben ik doodop. We rijden de hoofdstraat van Silverton door (stelt niets voor) en parkeren de camper. We gaan even op bed liggen voor een powernap.
Ik word wakker van de stoomtrein. We rijden Silverton weer uit zonder uit te stappen, het ‘Valkenburg-gehalte’ is te hoog. Onze reis naar Durango wordt voortgezet en en onderweg worden mijn ogen weer zwaar. Toch blijf ik wakker. Via de TomTom zoeken we een campground en komen terecht bij Lightner Creek Campground, eens een keer geen KOA. De ligging is prachtig. We krijgen een plekje aan de creek (beek) en genieten van de omgeving.
2014-06-12_19-49-17 2014-06-12_19-56-55 2014-06-12_19-57-24We zijn hier om 16.30 uur en gaan even op bed liggen. Als ik om 18.30 uur wakker word is Fred nergens te vinden. Ik douche op mijn gemak in de camper en als ik klaar ben komt Fred ook binnen. Hij is bij de ingang van de campground gaan zitten om een internetverbinding te krijgen. Later zal blijken dat we die ook vanuit onze plek hebben. Ik maak penne Arrabbiata en zelfs Fred heeft moeite met de pittige saus, terwijl hij toch wel wat gewend is. We eten het buiten aan de picknicktafel op en kijken ondertussen hoe onze nieuwe buren de vouwwagen opzetten. Ik probeer het verslag te typen maar het wordt al snel donker. Ik breng alles naar binnen en we genieten buiten met z’n tweetjes van de heerlijke avond.
Tegen 22.00 uur gaan we naar binnen want het koelt snel af. Ik maak het verslag af en daarna gaan we, benieuwd naar wat de nieuwe dag ons zal brengen, lekker slapen.

3 gedachten over “Dag 12, donderdag 12 juni 2014

1. Wat een genot om deze reis mee te mogen maken al is het virtueel 🙂 Geniet er nog maar lekker van!!! En zo te lezen doen jullie dat ook.

2. Super geschreven Carola en geniet er maar van. Ja dat was zeker wat voor pap en mij jammer genoeg ik kan niet zo lang stil zitten in t vliegtuig

3. Ik heb vandaag het reisverslag in een keer gelezen; wat een fantastische reis!
    Dat is Genieten.
    Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende dagen.